Fläktskåp

Visste att de skulle komma och förmodligen tidigt men ändå så kunde jag inte förmå mig att gå upp före de ringde på tur at jag inte sov naken inatt. Nu har jag ett fläktskåp över min spis. 

Jag drömde att jag skulle klämma sönder en blåsa i min mun med en pincett men när jag tog tag i blåsan var det en mus, inte mer än en centimeter lång vit mus.

Igår blev jag så himla ledsen (igen, det är en sån vecka) åkte till Käkcentrum på sös för att operera bort en av två visdomständer som brukar besvära mig, efter en dryg halvtimmes väntan (kan ha varit mer) får jag komma in och bli röntgad i nån high-tech apparat som fick mig att hoppa högt. sen en kortare väntan på nästa anhalt, doktorn själv. Väl hos doktorn förklarar han att de haft en operation på morgonen som dragit ut på tiden så de kommer  förmodligen inte ha tid att operera mig idag. Jag suckar då djupt eftersom jag väntat sedan mars på att få en tid, och det har redan blivit uppskjutet två gånger. Sen frågar doktorn om jag vet om att det kommer bli ganska dyrt. Jag undrar vart han vill komma, de har berättat att det kommer kosta skjortan och en arm, vill han att jag ska åka hem igen, och få infektion efter infektion tills tänderna kanske kommer upp helt? Berättar att i värsta fall kan min pappa betala (daddy's gonna pay for your crashed car) sen "undersöker" han min mun (dvs stoppar in sina speglar kikar på tand ett och tand två och slänger ett öga runt i munnen, detta tar ca 20 sekunder), berättar för mig att jag har fina tänder, och att det inte ser så komplicerat ut, sedan hjälps han och sköterskan åt och krånglar med datorn i sju minuter sen får jag en ny tid och gå och betala i kassan. det här kalaset som jag själv räknar som röntgenbilden och att farbror tandläkare kikar i min mun i mindre än en halv minut kostar mig 1405:- sek

Jag började gråta när jag betalade, stannade till på en toalett på sjukhuset och sedan åkte jag hem till Ji-ohn som tröstade mig, M var schysst också och berättade att jag faktiskt kan skicka in tandläkarkvittona till försäkringskassan nu för tiden (yei)

Jag är ganska besvärlig nu, allting som drabbar mig åstadkommer den där överreageringen... ji-ohn måste tro att någon ledning har brunnit i min hjärna, oh well cést la vie

Kommentarer
Postat av: Kristin

Krama!

2008-12-10 @ 11:46:01
Postat av: Emma Öhrström

Men Herregud varför tar de betalt om de skjuter upp operationen?!?!

MIFFON!

Hur i H-lvete kan det kosta så mycket att bara röntga och titta lite.



Och varför varför varför är inte tänderna en del av kroppen. Fint välfärdssverige vi lever i.

2008-12-10 @ 19:18:51
URL: http://enbartemma.blogg.se/
Postat av: patricia

fan va puckat. 1400 spänn för vad? hajar noll. hade oxå blivit ledsen i ögat.

kram

2008-12-10 @ 23:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0