Yuletide

Fjärde advent. En kanske mödosam dag framför mig, ska jobba och dessutom stå ensam i kassan sista tre timmarna, jag ser inte framemot det, jag ser kisspauser som min rättighet och det blir så svårt när ingen kan byta av en så man kan ta en snabb kiss, men jag ser framemot det ändå, jag tycker att det är ganska trevligt att jobba i jultider, det är mycket folk och även när många är stressade så finns ju ändå den där andan att snart är vi lediga på riktigt, så man försöker att vara trevlig ändå, mitt jobb blir trevligare då.

Jag vet fortfarande inte vad jag ska ge Ji-ohn i julklapp, men någon gång imorgon när jag tar mig till Ica maxi för att köpa revbenspjäll så kommer det uppenbara sig för mig. Inga böcker i alla fall, han har inte tid att läsa (vilket jag tycker är synd för läsandet är så himla viktigt och bra för de flesta människor). Jag kommer från en riktig bokmalsfamilj. Är det nåt jag är säker på att jag varje jul kommer komma hem med så är det ett antal nya böcker att läsa eller stoppa in i bokhyllan (jag gav Snö av Orhan Pamuk, nobelpristagaren en ärlig chans men den var ju så seg)

Och jag har ett dilemma, sade till Ji-ohns bror att vi skulle byta julklappar med varandra imorgon, glömde bort att jag ska till Balle imorgon kväll, så det måste ju bytas på dagen nu. Det var dumt att föreslå julklappsbyte då. Får väl handla först, åka till Ji-ohn och laga maten, byta julklappar och sedan ta mig till Balle till fem.

"Allt årner sä, å årner hä sä int, så kvetter dä"

GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0