Dag 18.

Artonde dagen på nya året och ännu inga jätteframsteg med minskandet av mitt midjeomfång. Men bra saker är att jag lyckats ge upp två av mina laster. Den ena lasten är pepsi max, den andra, ja ni vet. Sedan jag tillfrisknat från förkylningen har jag i vart fall avstått helt från det ena och delvis från det andra. Det är svårt att inte ha något gott att dricka men jag vill inte börja överkonsumera juice eller någon annan sockerfälla.
Jag håller dessutom på att minska portioner och sötintag. Att Jonas äntligen har hoppat på tåget är fantastiskt, nu måste bara jag rycka upp mig och inte äta så mycket potatis! Jag förbannar potatismosets lögnaktiga godhet!
Nåväl, ett steg i taget och meningslöst bloggande och twittrande ska få bukt med både konditionsbrister och fettceller! Heja ordets makt. Säger man något måste det ju bli sant? Attraktionslagen och allt det där. Nu är det dags att knoppa, natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0