Dag 1 (67) Om Mig

Att presentera sig själv är aldrig lätt. Särskilt inte när man har så mycket lättare att se sina egna brister än sina fördelar.

Jag är en sjukt omständlig och ombytlig person. Samma intressen ungefär en månad i stöten och sen växlar jag om lite grann. Just nu intresserar jag mig för fotografi(det intresse som aldrig kommer dö), lindy hop, virkning, stickning, och skönhet.

Skönhetsintresset har nog också alltid funnits även om jag inte alltid brytt mig så mycket om hur jag ser ut eller vad jag har på mig. Jag tror dessutom att jag överlag är snyggare nu än för några år sedan. Trots att jag börjar bli gammal! HUVVA!

Jag har en bugg i min blogg som jag inte får bukt med. Vet inte hur jag fått den men den får bloggen att se väldigt konstig ut i de flesta webbläsare.

Jag har för mycket att göra och för lite dagar i veckan att hinna göra det på. Det går ut över min sambo mest som ständigt känner sig förbisedd och bortprioriterad.

Jag tycker inte om att bli kallad för något annat än mitt namn. Min bästa vän heter Malla. Jag äter och flirtar för mycket. Jag tror inte på äktenskap. Jag är rädd för att binda mig. Jag stannar alltid för länge. Jag vill ha barn NU fast kanske ändå inte alls. Jag gillar bilar. Gamla bilar, lowriders och sånt, inte så förtjust i hot rods. Jag gillar sånt som är fult och roligt. Jag avskyr lakrits. Jag har två tatueringar och vill alltid skaffa fler men har aldrig råd. Jag är ledsen inombords men har inte listat ut varför. Jag är oftast glad och har väldigt roligt. Jag funderar över meningen med livet. Jag tror inte på gud, men anser mig kristen. Jag är feg och initiativlös men jag hakar gärna på nya grejer. Jag är både tjock och normal på samma gång. Fyra gånger har folk frågat om jag väntar barn och varje gång har jag inte gjort det. Jag är en uppmärksamhetshora och en spillevink, jag är dock väldigt grinig ibland.
Herregud, jag tror jag är en fjårtis!

Kommentarer
Postat av: Emma

Men för att vara kristen måste man ju dels vara döpt och framförallt erkänna Jesus som sin frälsare.

Och tror man på Jesus så tror man automatiskt på gud iom treenigheten som även den är en stor del av att vara just kristen.

2011-03-10 @ 16:27:23
URL: http://enbartemma.blogg.se/
Postat av: Helga

om jag omfraserar såhär då Emma, Jag firar kristna högtider, jag har typiska svenska/kristna värderingar. Om man ska hårdra det så kan de flesta svenskar då inte anse sig vara kristna eftersom i det sekulariserade sverige så tror ingen på gud längre. Jag är inte kristen jag mer känner mig uppfostrad enligt kristen/svensk tradition

2011-03-10 @ 19:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0