Körkortsteori

Sitter i ji-ohns spartanskt inredda vardagsrum och tränar på regler och dylikt. Jag borde nog låna brors teoribok också och inte bara provboken, blir sjukt irriterad på att typen av frågor inte stämmer överens med hur upplägget i min körkortsbok ser ut, "det är samma sak" sade min körskolelärare, men uppenbarligen inte, för för mig känns vissa frågor obegripliga, 
   om en person dricker två halvflaskor med rödvin mellan 22:00 och 24:00 när är hon tidigast alkoholfri dagen därpå?  a, Kl 04.00 b, Kl 07.00 c, Kl 09.00 d, Kl 13.00   
   
Jag måste ju då räkna ut på hur mycket alkohol en rödvinsflaska innehåller, hur mycket en halvlitersflaska rymmer och sedan räkna ut hur många timmar det då tar att förbränna detta.... i min teoribok så står det ingenting om vin bara om folköl,starköl och starksprit. Libers bok är lite finare i kanten än den som STR själva ger ut



svaret är förstås 9

Kommentarer
Postat av: wendy

stackarn! men jag skulle gissa på kl 7 :)

Om jag nu räknat det logiskt.

pössi pössi

2008-12-18 @ 12:34:54
Postat av: Emma Öhrström

två halvflaskor måste ju vara samma sak som en flaska dvs 20 cl sprit

förbränning 2 cl/h -> 10h

Så kl 09 då eller?



men det är ju en skum fråga.





Själv föredrar jag regeln: inte köra på 24h oavsett hur mycket eller lite man har druckit.

2008-12-21 @ 09:53:44
URL: http://enbartemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0