Natacha Peyre och Britney Spears

Suck, jag blir så trött på Media... att de låter Natacha Peyre skriva en krönika i en dagstidning tillexempel, nog för att det är en gratistidning. Hon är säkert en jättefin och fantastisk människa på alla sätt om man känner henne. Hon har säkert tusentals unga flickors kärlek och förtroende, en person som de kan se upp till och jo det är väl Jättebra att hon inte rökt en enda cigarett i hela sit liv (bara blossat lite) men jag tror inte att det är många rökande svenskar som tycker om att få det skrivet på näsan av en underklädesmodell att det är Faarligt att röka, att miljontalsmänniskor Dör varje dag av att syssla med denna ofräscha olat.
   Hur många rökare skulle säga "jag visste inte att det är farligt" i dagens svenska samhälle? Inte så många tror jag. Jag kan bara anta att hennes krönika och blogg för den delen, eftersom krönikan är tagen därifrån, riktar sig till en yngre publik. Så som 11-17 åringar, dels dömer jag helt enkelt hennes sätt att skriva och att hennes senaste inlägg handlade om Barbie.

Min andra suck går till Britney Spears, det stod i skvallerdelen av sourze om vad "Hollywood" pratar om, och högst på listan fanns Britneys permanenta omyndigförklarande. Nu är jag ingen Ingrodd rätttrogen Britney fan utan har mest blivit intresserad av henne efter att hennes musik har blivit mer intressant för mig, och det har ju skett parallellt med hennes personliga nedgång. Men jag kan inte låta bli att känna att den här sortens information hör hemma i skvallerpressen och inte i en morgontidning. Nu kanske City är en Tabloid, vad vet jag. Det är hemskt hur man exploaterar kändisar och hänger ut dem till allmän betraktning på värsta möjliga sätt. särskilt kändisar med problem eller gärna nyfödda barn. Var finns människovärdet? Varför vill vi veta allt dåligt som händer andra människor som på ett eller annat sätt lyckats bättre än vi?

Är jag en Hycklare som Hänger ut Natacha och "Brittan" i min egen blogg? Gör det mig till en sämre människa?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej du är inte en dålig människa.

2008-12-06 @ 13:18:25
URL: http://enbartemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0