Vinter -på riktigt!

Shaitan vad kallt det var igår. Vid ett snåret körde vi hem Kristin (som också är gorge) till Tyresö från en av de konstigaste festerna vi varit på någonsin. Jag undrar om den hade varit bättre om jag druckit sprit? Personligen vill jag inte behöva dricka sprit varje gång jag går på fest, för att ha trevligt. Det känns väldigt svenskt på ett väldigt tråkigt sätt. Jag har slutat bli förvånad över att jag alltid måste motivera varför jag inte dricker de gånger då jag väljer att inte dricka. Nu gör jag alltid så att jag redan innan festen hittar på en anledning som jag skulle godta som; återhämtar mig från sjukdom, alkohol triggar min migrän, ska jobba imorgon och min kropp återhämtar sig långsamt.
   Det hemska är att jag vet ju att jag kan vara likadan, alltså när jag har fest och någon inte dricker så frågar jag också varför och säger "kom igen det är ju fest!"  jag hoppas verkligen att jag inte är pushig utan lite mer förstående än jag tror att jag kan vara. 

Nu var det ju inte att de andra var fulla som gjorde festen konstig. det var mer en överhängande stämning... supersvår att sätta fingret på och svår att komma förbi, lite utav kvällen spenderades bakom oförlåtande ryggar men på det stora hela var det en okej kväll.

Sen blev det sömn, vaknade brevid Ji-ohn och gosade lite, somnade om och vaknade ensam. Gick ner till Ica och handlade lite frukost och lunch. Lagade mat åt mig, Ji-ohn och hans bror, Stuvade makaroner och köttbullar... GOTT!! Jag gillar sån snäll mat. Pratade med farmor och bestämde att vi skulle komma och hälsa på. Vilket vi gjorde efter en sväng till Mörby centrum. Köpte ett par fina byxor från H&M grå ullblandning, pressveck, vida byxben och dubbelknäppt, hög midja (de som låg på bordet när du köpte din kofta med rosett Emma). Sen åkte vi och pratade med farmor i ett par timmar, då började det snöa, på riktigt. vi åkte hem, jag tvingade Ji-ohn att ta med all sin smutstvätt till mig (idag finns det förstås inga tvätttider) sen åt vi varma mackor (tack snöstorm för all fettig mat du förlåter) och gosade ner oss med huvudet i fotändan efter vår massagestund. 

Det har stormat och snöat och blåst och snöat ännu mer... jag är lite orolig att det är lite för varmt för snö, att det kommer bli is under ett förrädiskt snötäcke. Det är väldigt vackert ändå. Ska snart gå ut och fotografera snön. Önskar jag hade nån flickgranne här som jag kunde fota i snön... Mumin är än bra granne och en underbar vän, men inte alltid så fotogenisk. fast ibland kan han förvåna.


Fotot är taget en promenad ifrån våra hus. Bakom Mumin så skymtar man Hammarby prästgård, två stenkast från Botkyrka kyrka.

Kommentarer
Postat av: Patricia

helt rätt beslut att börja blogga igen!

2008-11-24 @ 13:21:09
Postat av: Emma Öhrström

puss!

2008-11-26 @ 21:41:50
URL: http://enbartemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0