27

Hur går det till när man kör på ett berg?  När man säger att man kört på något så får i alla jag känslan av att man kör in i något som är 1, rörligt, 2, mindre än bilen, eller som dyker upp plötsligt. 
Jag ser framför mig hur två personer sitter i en bil på väg till Norrtälje, det är frid och fröjd i bilen. Efter en skarp krök står plötsligt ett berg mitt i vägen. Passageraren ropar: akta ett berg! Föraren säger: vardå? Passageraren ropar: där! Föraren bromsar men halkan gör att de inte kan undvika kollisionen med berget. 
Nåja, ännu vet jag inte riktigt vad som hänt.
 
                                            

Idag har jag varit så trött och grinig att jag nästan gett upp på mig själv. Men dagen avslutades trevligt hemma hos farmor. Jag har dessutom roliga planer inför helgen så fredagspeppen kommer vara på topp imorgon. Synd bara att många är sjuka och lediga på jobbet så man kommer vara helt slutkörd efter kvällen. Jag tror att mitt jobb är ganska krävande och oförlåtande. Man blir helt enkelt utmattad av det. Ändå jobbar vi lite mindre än 40 timmars vecka.
Jag måste komma ihåg att begära ledigt för nu planerar vi en resa till Joppes kompis i Dubai. Det ska bli spännande.

För övrigt har det varigt en onyttig och slö dag. Men man måste ju återhämta sig någon gång. Ska sätta mig ner och göra en plan. Planerar jag min träning enligt F.I.T.T. Metoden så ska jag nog nå mina mål. Enda sättet att gå ner i vikt är ju trots allt; ät mindre, träna mer. Det låter inte så upphetsande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0