sorg?

Vad gör man när man hittar den första "riktiga" rynkan? Inte ska man bryta ihop för det? 
   Med riktig rynka menar jag en rynka mellan ögonbrynen, alltså inte som de charmiga skrattrynkorna man får vid ögat, de jag har där är inte ens en tredjedel så deprimerande som den som framträtt mitt i pannan... Funderar seriöst på Botox. 
   Nåväl nu är de bittra bevisen här, jag har fyllt tjugosex och är helt klart ingen ungdom längre, med rynka som bevis. 

Har alltid haft den dåliga vanan att granska mig noggrant i spegeln och har för all del inte alltid tyckt om det jag ser, men ansiktet har jag inte haft så många hang-ups på.. 
   Att mina bröst alltid hängt lite och att magen putar ut som den degklump den är har förvisso irriterat mig ofta. Men aldrig med samma hopplöshet som denna förargliga rynka. 
   Den enda gången som jag känt mig Så ful som jag kände mig idag efter den ödesdigra upptäckten är då jag satt naken i vardagsrummet  och den dåvarande idioten med uppriktighet sade att han inte tyckte om hur min kropp såg ut (att mina bröst var hängiga och att jag inte hade smal midja nog) och att om jag inte gått ner innan tidsfristen gått ut  skulle han själv betala min fettsugning (jag hade 53 veckor på mig).


Så för att sammanfatta det hela; inte den bästa dan idag. Men en sak som är trevligt som hänt är att mamma skämde bort mig lite efter att jag visat min första rynka för henne idag och köpte mig en trevlig skål från indiska

Kommentarer
Postat av: patricia

jaa, nya inlägg! =)

2009-02-07 @ 22:25:18
Postat av: Kristin

Botox är dumt att börja med när man är ung... Du är fortfarande en pudding helga! Du behöver inga skönhetsbehandlingar.

2009-02-08 @ 13:01:04
Postat av: Emma

det finns säkert andra behandlingar än botox

2009-02-12 @ 22:18:35
URL: http://enbartemma.blogg.se/
Postat av: Emma

Men jag tycker för den sakens skull inte att du ser gammal ut. Du vet att jag tycker att du är vacker

2009-02-12 @ 22:23:04
URL: http://enbartemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0