Aron

Jag sprang in i en klasskompis häromdagen. Han är en lång kille med lockigt blont hår och skägg, han hade en mörkblå skepparkavaj och en halsduk och såg mycket ut som en poet. Han berättade att han bor i en liten rackig etta inne på söder och att de inte har varmvatten i sin lägenhet. Opraktiskt men man vänjer sig och det passar honom. han har nämligen sån skön proletärisk känsa över sig och att leva som om det är 1968 passar honom bra. Just nu lever han på att ha så lite utgifter som möjligt och han sitter mycket på café och skapar konst sade han.

Jag själv känner mig lite mindre tragisk idag. Men att inspireras utav 30-70 talets charm hjälper. Just nu har jag ganska mycket kreativt sug. Får styra upp det där.
Idag blir det en annan dikt av Karin Boye

Till dig

Du tog min förtvivlan och min kraft,
du tog allt eget liv jag haft,
och därför att du krävde allt
gav du tillbaka tusenfalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0