Inför rekryteringsmötet för Lidl torsdag kl 10, tror ni de hör av sig?

Hallå där!
 
Vill ni ha en tävlingsinriktad, slitvarg med låga löneanspråk så kan ni redan nu bläddra vidare. Jag är en glad och charmig tjej med mycket skinn på näsan och stor personlig integritet. Jag har ingen som helst vana av att arbeta inom livsmedel och är i första hand intresserad utav arbete i reception eller klädbutik.
 
Jag har i hört ganska mycket negativt om Lidl både som matkedja och som arbetsgivare. Vem kan glömma historien om mögelklumpen i apelsinjuicen 2004? Jag själv har endast handlat på Lidl en gång när jag skulle köpa billigt kött till min katt. Jag är uppfostrad av syndikalister och har en stark värdegrund som baserats på facklig kamp. Solidaritet och Rättvisa är två starka ledstjärnor för mig.
Det som jag faktiskt skulle kunna erbjuda är väl då att jag kan tala tyska även om mina kunskaper inte är purfärska. Jag har svenska som modersmål och talar och skriver engelska på en akademisk nivå tack vare studier på stockholms universitets lärarprogam inriktning engelska mot äldre åldrar.
 
Jag har tidigare jobbat inom detaljhandeln på Bygg-Ole Värmdö i sex år. Det roligaste inom butiksarbete är det sociala mötet med kunderna. Jag tycker också om pappersarbete och mina senaste anställningar har varit av kortare art och inom kundtjänst/försäljning min erfarenhet är att det inte finns problem som inte går att lösa.
 
Tidigare arbetsgivare har beskrivit mig som initiativrik, pålitlig och serviceinriktad. Jag är en person som gillar att jobba och oftast gör ett bra jobb. Jag är lättlärd och effektiv.
 
På min fritid håller jag på med fotografi, rollspel, konst och föreningsverksamhet. Jag är också väldigt mode, inredning och livsstilsintresserad.
 
Skulle ni mot förmodan ha fått upp ögonen för mig så är ni hjärtligt välkomna att höra av er till mig för en intervju.
 
Tack för er tid. 

Kommentarer
Postat av: EnbartEmma

Du, man kan inte jobba på lidl och ha kvar någon sort integritet. Dessutom kan man inte jobba där om man inte är villig att jobba för minimilön.

2009-10-22 @ 11:11:22
URL: http://enbartemma.blogg.se/
Postat av: Helga

så du menar att de inte kommer höra av sig då? Jag kunde tyvärr inte lämna över det till Rekryteraren för på Arbetsförmedlingen så skriver de inte ut .odt filer, i övrigt en ganska märklig rekryteringssituation där Lidls representant från början till slut fick försvara lidl.

2009-10-24 @ 13:16:46
URL: http://ihelgashuvud.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hurra!

2009-11-15 @ 11:16:48
URL: http://vardagsmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0