Var fjärde har sex trots att de har ont.

Ja flickor. Nu har vi gjort det igen, vi har vart dum mot oss själva. Vi är så bra på det. Läste en artikel om att unga tjejer lider av samlagssmärtor och har sex ändå. Då börjar man också läsa kommentarerna  som folk har lämnat och jag blir lite irriterad.

Det ligger nämligan väldigt mycket fokus på att tjejer inte vågar säga till sin partner eller att det finns en tanke om att killen inte skulle acceptera att avbryta ett samlag när tjejen har ont. Jag tror iofs att det finns flickor som har den här typen utav föreställning, alltså att han kommer inte tycka om mig om vi inte ligger med varandra. Men jag tror också att de tjejer som har ont vill ha sex ändå för att, de vill ha sex helt enkelt. Och man vet att det kan göra lite ont ibland, men man kanske hoppas på att det inte ska göra ont den här gången. Det kan ju också handla om att man känner närhet när man har sex och att själva penetreringen känns viktig för flickan i fråga. bara för att man inte njuter av sex, betyder det automatiskt att man tappar lusten?

Varför liggerdet så mycket fokus på den här bilden att unga tjejer inte vågar säga ifrån eller att killar ska ha sex till varje pris? Jag hoppas att den här schablonbilden inte stämmer och att det finns flickor som faktiskt kan säga nej det här känns inte bra fast hela grejen redan stoppats in eller hur långt det nu kan gå. Man kan alltid avbryta. Jag tror faktiskt att det är fler killar som kan acceptera att tjejen inte vill än som hellre gör illa henne för att få ligga.

Hur vet man då vad det är man har för nåt knas? här finns information om Vaginism och Vestabulit Som det pratades en hel del om för ett par år sedan. Jag är mest tacksam att jag inte lider av slidkramp.
Ja det var väl det jag har tänkt på kring detta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0