dag 2 min första kärlek (68)

Min första kärlek heter Stefan Enetoft och var grannpojke till min dagmamma Barbro. Han är två år äldre än mig. Jag var tre och han var fem när jag var kär i honom. Jag ville hela tiden hålla honom i handen, men han tyckte att jag var jobbig.

Sen bytte jag dagmamma. Stefan bodde kvar i samma hus länge. Jag vet inte om hans föräldrar fortfarande bor kvar där. Stefan gick hela tiden i samma skola som jag, fast två årskurser över mig. Men då hade kärleken sedan läääänge svalnat.

Jag minns inte så mycket från den tiden men det finns en bild där vi blir fotograferade, jag och mina bröder, Stefan och hans bror, och ett annat barn som också gick hos dagmamman. Man ser att jag försöker ta tag i handen som Stefan håller bakom ryggen. Han ser besvärad ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0